MICROSOFT SURFACE tablet szerviz:
A javítási költségekről a hotline@display.hu címen kaphat tájékoztatást, a készülék négyjegyű modellkódjának feltüntetésével érdeklődjön.
A Surface, Surface Pro, Surface Go és Surface Book modellek bármilyen belső bevizsgálásához, javításához a felépítésükből adódóan a készülék ragasztott kijelzőegységének eltávolítása szükséges. Az egység az eljárás során megsérülhet, eltörhet – a sérülés kockázatának mértéke típusonként változik. Ezért a sérült, törött kijelző cseréjén kívül bármilyen más fizikai beavatkozást és javítást mi is csak előzetes egyeztetést követően vállalunk.
Kockázati tényezők!
A készülék belsejében végzendő bevizsgálás vagy javítás érdekében a ragasztott kijelzőegység eltávolítása szükséges: művelet közben az érintőpanel illetve a vele összeépített kijelzőpanel fizikailag vagy elektronikusan megsérülhet, eltörhet. A kockázati tényező mértéke típustól függ: a Pro4 vagy annál fiatalabb modellek esetében kb 10-15% (felpuffadt akku által megfeszülő, leváló kijelző esetében ez az érték magasabb is lehet).
A legtöbb típusnál az eszköz nem áramtalanítható, csak az alaplap kiépítése után. Tehát ezeknél a Surface modelleknél a javítás, kijelzőcsere, akkucsere stb. csak úgy végezhető el, hogy a bevizsgálás/szerelés teljes vagy majdnem teljes időtartalma alatt az elektronika feszültség alatt van. A szokványos, áramtalanítás után végzendő beavatkozásokkal szemben a kockázati tényező ilyenkor természetesen magasabb, a körültekintő és begyakorolt eljárás ellenére szélsőséges esetben járulékos meghibásodások keletkezhetnek a javítási folyamat során.
Számtalan készülék érkezett a szervizünkbe elgázosodás miatt felpuffadó akkumulátorral, ami jellemzően már a ragasztott kijelzőegységet is elkezdte lefeszíteni a burkolatról. A felfúvódás ellenére az akku ekkor még általában megfelelően táplálja az adott eszközt, de használata ebben az állapotban már tűz és balesetveszélyes lehet. Valamint a megfeszülő és deformálódó LCD panel belső részegységei tartósan károsodhatnak, ami a későbbiekben nem múló foltosodásokat okozhat a képen. Ezért az ilyen jellegű akkumulátor hiba esetében ajánlott a kijelzőegység mielőbbi szakszerű leválasztása és a teljes áramtalanítás.
A tapasztalataink szerint a Surface készülékek kijelző törése legtöbbször leesésből adódik. Ilyenkor a készülék könnyűfém-ötvözet háza egyes esetekben behorpadhat és/vagy deformálódhat pl. valamelyik saroknál. A burkolat nem vagy csak körülményesen és költségesen szerezhető be, ezért mechanikai javítása szükséges. Mivel a kijelzőegység és az azt körülölelő fém perem rendkívül precízen illeszkedik, a kijelzőcsere sikeressége érdekében a behorpadt, másként nem javítható peremrészt néhány milliméteres szakaszon esetenként ki kell köszörülni vagy teljesen el kell távolítani, illetve az eredetinél vastagabb ragasztásra lehet szükség. Ennek következtében a készülék esztétikai szempontból enyhén károsodik, a cserélt kijelző illeszkedése kissé eltérhet a gyári állapottól, de ez a megfelelő működésre nincs hatással. A drasztikusan sérült vagy deformálódott burkolatra ugyanezen ok miatt nem helyezhető fel az új kijelző, ebben az esetben csak a burkolat cseréjével együtt vállaljuk annak cseréjét.
Sérült készülék esetén, a bevizsgálás és javítás során előre nem látható járulékos meghibásodások is felszínre kerülhetnek! Az eltávolított kijelzőegység törés esetén biztonságosan általában már nem ragasztható vissza, ezért a nem kért vagy nem kivitelezhető javítás esetén az eredeti, szervizbe adásnál meglévő állapot nem állítható vissza. Ilyen esetek a tapasztalataink szerint ritkán fordulnak ugyan elő, de teljesen nem zárhatók ki.
Kijelző csere esetén az eredetivel megegyező típusú új egység kerül felszerelésre. Ennek ellenére előfordulhat, hogy a toll funkció a csere után már nem fog működni. (Ezt a jelenséget egyébként más gyártók egyes modelljeinél is tapasztaltuk, az oka ismeretlen.)
A készüléken tárolt adatokért felelősséget nem vállalunk!
Ezekről a kockázati tényezőkről az ügyfél tájékoztatást kap, a javítást csak akkor végezzük el, ha a kockázati tényezők tudomásulvételéről és elfogadásáról írásos nyilatkozatot kapunk a megbízótól.
Sikeres javítás után a régi vagy új kijelző visszaragasztását az adott típushoz való, profilra vágott, eredeti ragasztóanyaggal végezzük, nem az általánosságban használt anyagokkal.
A javítási idő a raktárkészlet függvényében 2-5 munkanap illetve 2-5 hét között várható.
A bevizsgálás ingyenes, illetve sikertelen javítás esetén sincs fizetendő költség!
Kizárólag saját beszerzésű alkatrész beszerelését végezzük el! Mások által megbontott készülékek sikertelen beavatkozásainak átvállalását, megkezdett javítások folyatását nem vállaljuk.
Az elvégzett munkára és a beépített alkatrészre 6 hónap garanciát vállalunk – sérülés, törés, illetéktelen javítási vagy megbontási kísérlet a garancia elvesztésével jár
***
A Surface Pro4 széria jellemző és gyakori képhibája:
Ebből a szériából Magyarországon főleg a 1724-s modell van használatban még mindig nagy számban. A képhiba többféle formában és intenzitással jelentkezik, általában bemelegedés után, időszakosan vagy tartósan. A probléma oka gerjedés, ami esetenként csak alul vagy felül jelenik meg enyhe csíkozódás formájában, 1-2 cm vastagságban, súlyosabb esetben a kép egyes területein bevibrál, legintenzívebb formában a teljes képtartalom vibrál, ugrál, csíkozódik vagy szellemkép alakul ki. Az oka általában a beépített LCD vélhetően konstrukciós vagy gyári hibája, ami gyakorlatilag a széria megjelenése óta fennáll. Elhárítása kijelzőegység cserével megoldható, de az általunk az elmúlt években beszerzett új kijelzők nagy számban produkáltak azonos hibát, akár már a felszerelés előtti teszten, függetlenül a beszállítói forrástól. Mivel ez a meghibásodási arány nagyságrendekkel nagyobb a többi Surface illetve más gyártó modelljeihez képest, 2025 január 1.-től a Surface Pro4 modell esetében kijelző cserét már nem vállalunk. A problémáról a következő linken találnak bővebb leírást: https://flickergate.com/
Surface tablet szerviz Budapest XV. kerületében!
Idekattintva tekintse meg a térképen!
